ARKUSZE DIAGNOZY FUNKCJONOWANIA W SP- materiał edukacyjny w formie cyfrowej.
Opis
Arkusze diagnozy funkcjonowania ucznia w SP.
Arkusze opisu funkcjonowania i aktywności uczniów SP zgodne z ICF.
Arkusze opisu funkcjonowania ucznia klas I-III oraz IV–VIII to narzędzia diagnostyczno-obserwacyjne stworzone w oparciu o rekomendowane założenia Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF). Ich celem jest wieloaspektowa analiza codziennego funkcjonowania ucznia w środowisku szkolnym i domowym, z uwzględnieniem jego aktywności, uczestnictwa i stopnia samodzielności w wskazanych przez ICF 9 obszarach.
Zawartość materiału:
Plik zawiera narzędzie do oceny funkcjonowania uczniów z podziałem na klasy I-III oraz IV- VIII w tym:
Instrukcję wypełniania arkusza – jasno opisany cel, sposób pracy z arkuszem, kategorie proponowanych odpowiedzi.
Tabele z 9 obszarami funkcjonowania (zgodnymi z ICF):
1. Uczenie się i stosowanie wiedzy.
2. Ogólne zadania i obowiązki.
3. Porozumiewanie się.
4. Poruszanie się – mobilność i aktywność manualna.
5. Dbanie o siebie, samoobsługa i samodzielność.
6. Życie domowe.
7. Wzajemne kontakty i związki międzyludzkie.
8. Kształcenie szkolne – rola ucznia.
9. Życie w społeczności lokalnej.
Każdy obszar zawiera co najmniej 8 pytań szczegółowych oraz miejsce na ocenę częstotliwości zachowania ucznia mogących służyć do wstępnej oceny funkcjonalnej.
Instrukcję analizy i interpretacji wyników – opis, jak analizować odpowiedzi, jak formułować opisy funkcjonowania, oraz przykładowa tabela interpretacyjna. Przykładowe opisy funkcjonowania ucznia – opisowe wzorce do wykorzystania przy tworzeniu IPET, IPE, informacji o uczniu.
Arkusz może być stosowany jako element:
Wewnątrzszkolnego systemu wspierania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego (IPET), rekomendowanych przez MEiN INDYWIDUALNYCH PLANÓW WSPARCIA zgodnych z założeniami diagnozy funkcjonalnej.
Dokumentacji prowadzonej przez nauczycieli specjalistów (pedagog, psycholog, terapeuta, nauczyciel współorganizujący)
Analizy potrzeb ucznia w kontekście działań zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Arkusze stanowią proponowane wsparcie w zakresie pracy szkoły podstawowej- należy je zmodyfikować zgodnie z potrzebami.
ARKUSZE MOGĄ POSŁUŻYĆ JAKO WSTĘP DO OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA W SZKOLE PODSTAWOWEJ.
Dodatkowe informacje: po zaksięgowaniu płatności automatycznie otrzymujecie Państwo maila z linkiem do samodzielnego pobrania materiałów. Koniecznie proszę sprawdzić SPAM. Istnieje możliwość zakupienia materiałów na fakturę dla placówki z odroczonym terminem płatności. W tym celu prosimy o maila na adres kontakt@paniandzia.pl
Ważne!
Klauzula informacyjna:
Żaden dokument, nie może być powielany ani rozpowszechniany w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób na jakichkolwiek polach eksploatacji, włącznie z kopiowaniem, fotokopiowaniem i digitalizacją, w tym także zamieszczaniem w Internecie, bez pisemnej zgody Właściciela. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworu w całości lub w części bez zgody Właściciela w innych celach niż niekomercyjne cele prywatne stanowi naruszenie prawa. Wykorzystanie materiałów do celów cytowania jest dozwolone na warunkach i w zakresie określonym przepisami Prawa Autorskiego (Dz.U. z 2006 r. Nr .90, poz. 631), w tym z obowiązkowym podaniem źródła cytatu ( z wyłączeniem osób dokonujących zakupu, do własnego użytku i wykorzystania). Kupujący nie ma prawa do dalszej odsprzedaży i rozpowszechniania zakupionych materiałów umieszczonych na stronie sklepu internetowego paniandzia.pl